Uit de ijskast...

Het gebeurt niet vaak maar er is hoop: een idee wat je gepresenteerd hebt gaat niet door, maar wordt een paar jaar later alsnog uitgevoerd...

2003. Ik werkte samen met Rob van Vijfeijken bij McCann aan Agis Zorgverzekeringen (naast Coca Cola en Opel een van de grotere accounts van het bureau). Ze vroegen ons om een nieuwe campagne te ontwikkelen (de poëtische 5-master die door de woestijn kliefde, had zijn beste tijd gehad). We bedachten een volledig geïntegreerde campagne met als basis het thema: 'Agis de zorgverbeteraar'.

Creatie: Dennis Zijlstra, Rob van Vijfeijken
Bureau: McCann Erickson


Hiermee kon Agis laten zien dat ze naast verzekeren ook actief bezig waren met het verbeteren van de zorg. Met een hele rits borden onze armen gingen we naar de presentatie. En...de klant was zeer enthousiast. Idee verkocht? Uh. Nee, dat niet.

Helaas was de organisatie nog niet ver genoeg om deze (stevige) claim waar te kunnen maken. En dus belande het idee in de lade van het bureau van de communicatiemanager van Agis.

Zes jaar later zag ik dat 'de zorgverbeteraar' toch het daglicht had gezien. En wel bij het nieuwe bureau van Agis: PPGH/JWT. Leuk toch? En waarschijnlijk zal hij nog wel even blijven bestaan ook. Zo zie je maar weer...